Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti a meze využití metody CLIL v českých školách
Němečková, Markéta ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Diplomová práce pojednává o inovativní metodě CLIL, jež propojuje výuku nejazykového předmětu s cizím jazykem. Cílem práce je s využitím akčního výzkumu ověřit možnosti uplatnění metody CLIL v podmínkách 1. ročníku vybrané státní základní školy. Akční výzkum je vhodným nástrojem, který umožňuje implementaci nových přístupů a přispívá ke zkvalitnění vlastního pedagogického působení. Výzkum je zaměřen na ověřování různých strategií podpory žákova učení s cílem vytvořit soubor funkčních podpůrných strategií, které pomohou žákům prvního ročníku překonat jazykové bariéry a umožní jim dosáhnout stanovených výukových cílů. Jádro práce tvoří detailně zpracované přípravy hodin s reflexemi, ve kterých budou analyzovány použité aktivity a podpůrné strategie z pohledu efektivnosti. V závěru práce jsou formulovaná doporučení pro praxi z hlediska možností a mezí využití metody CLIL v českých státních školách. V rámci výzkumu bylo potvrzeno, že jazyková úroveň žáků není podmínkou integrované výuky a lze ji tedy využívat již od prvního ročníku základní školy. Klíčová slova: výuka cizích jazyků, obsahově a jazykově integrované učení, akční výzkum, cizí jazyk napříč kurikulem, inovativní metoda.
Metoda CLIL a její praktické využití v hodinách HV na 2. stupni ZŠ
Šmídová, Květa ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce má za cíl představit a aplikovat metodu CLIL (obsahově a jazykově integrované vyučování), která je v současné době považována za vhodný prostředek ke zlepšování kvality vyučování. Metoda je v případě této práce založena na integraci anglického jazyka do výuky hudební výchovy. V teoretické části se zaměří na charakteristiku metody, historii, didaktické aspekty, cíle, nutné kompetence učitele a zásady plánování a realizace metody. Závěr teoretické části je věnován konkrétním možnostem aplikace metody v různých oblastech předmětu hudební výchova. Praktická část představuje vytvoření několika pracovních listů, které jsou reálně použitelné v hodinách hudební výchovy na 2. stupni ZŠ. Pracovní listy jsou doplněny metodickým komentářem, ve kterém je navržena výuková hodina. KLÍČOVÁ SLOVA obsahově a jazykově integrované vyučování, hudební výchova, inovativní metoda, implementace, didaktické aspekty
Možnosti a meze využití metody CLIL v českých školách
Němečková, Markéta ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Diplomová práce pojednává o inovativní metodě CLIL, jež propojuje výuku nejazykového předmětu s cizím jazykem. Cílem práce je s využitím akčního výzkumu ověřit možnosti uplatnění metody CLIL v podmínkách 1. ročníku vybrané státní základní školy. Akční výzkum je vhodným nástrojem, který umožňuje implementaci nových přístupů a přispívá ke zkvalitnění vlastního pedagogického působení. Výzkum je zaměřen na ověřování různých strategií podpory žákova učení s cílem vytvořit soubor funkčních podpůrných strategií, které pomohou žákům prvního ročníku překonat jazykové bariéry a umožní jim dosáhnout stanovených výukových cílů. Jádro práce tvoří detailně zpracované přípravy hodin s reflexemi, ve kterých budou analyzovány použité aktivity a podpůrné strategie z pohledu efektivnosti. V závěru práce jsou formulovaná doporučení pro praxi z hlediska možností a mezí využití metody CLIL v českých státních školách. V rámci výzkumu bylo potvrzeno, že jazyková úroveň žáků není podmínkou integrované výuky a lze ji tedy využívat již od prvního ročníku základní školy. Klíčová slova: výuka cizích jazyků, obsahově a jazykově integrované učení, akční výzkum, cizí jazyk napříč kurikulem, inovativní metoda.
Využití metody CLIL ve výuce na 1. stupni ZŠ
Špačková, Iveta ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá jednou ze současných inovativních metod ve vzdělávání, a to metodou CLIL. Jedná se o integrované vyučování cizího jazyka a nejazykového předmětu. Cílem této práce je zjistit, jak probíhá využívání metody CLIL v praxi na prvním stupni základní školy a jaké jsou možnosti a meze takového vyučování. V teoretické části bude na základě dostupné odborné literatury obsahově a jazykově integrované vyučování charakterizováno. Praktická část je výsledkem kvalitativního výzkumného šetření. Jako metody výzkumu byly zvoleny interview s vyučujícími, kteří ve výuce využívají metodu CLIL, pozorování třídy jedné z dotazovaných, realizace a následná reflexe vlastní vyučovací hodiny plánované a vedené dle principů CLIL výuky. Výsledkem této práce je analýza skutečného průběhu hodin realizovaných metodou CLIL na prvním stupni a analýza možností a mezí takového vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA inovativní metoda, výuka cizích jazyků, obsahově a jazykově integrované vyučování, cizí jazyk napříč kurikulem, kvalitativní výzkum

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.